
Lokalt förankrat varumärkesbyggande för Vismarslövs Brygghus
Projektägare: Vismarslöv Brygghus AB
Avsikten med projektet är att marknadsföra Vismarlövs Brygghus. Genom varumärkesbyggande och riktad kommunikationsstrategi är möjligheterna större att lyckas. Strategin för projektet är att samarbeta med andra företag på Söderslätt.
Vismarslöv lyfts fram och förknippas med kvalite, hantverk, mat och dryck, som även gynnar andra lokala företag. Man ser också möjligheterna att kommunicera ut Söderslättsområdet som en del av Skånes besöksnäring, där man kan åka runt till olika attraktioner som t ex ölprovning, mat, kulturarv mm.
Idag finns redan ett mikrobryggeri med stark miljöprofil. Det är självförsörjande med elektricitet genom eget vindkraftverk och solceller. Lansering ska ske genom restauranger, systembolag, eventverksamhet. Studiebesök i form ölprovning samt få vara med i bryggprocessen, föreläsning mm. Eventanpassade ölflaskor med egen designad etikett t ex till bröllop, företag, portabel bar där olika fat går att koppla på är också en del av marknadsföringen.
Viktigt i processen är en bred marknadsföring. som leder till att brygghuset utvecklas och ökar samverkan på landsbygden. Arbetstillfällen skapas, nystartande av företag och även lokala gårdar och företag har möjlighet att växa på lång och hållbar sikt. Samarbete med andra lokala företag har inletts. Långsiktiga mål är egen odling av humle och malt.
Kontakt
Vismarslöv Brygghus AB, 0708 939809