FÖreningen

Föreningen Leader Söderslätt LLU

Verksamheten bedrivs av den självständiga, ideella föreningen Leader Söderslätt LLU. Föreningen är öppen för medlemskap för juridiska personer och näringsidkare verksamma i området. LAG (den lokala aktionsgruppen) utgör föreningens styrelse, föreslås av valberedningen och tillsätts av stämman.

Föreningens ändamål är att med lokalt ledd utveckling genom leadermetoden bedriva allmännyttig verksamhet i enlighet med den lokala utvecklingsstrategin 2023-2027 för leaderområdet Söderslätt. Leader Söderslätt LLU  har ett bemannat leaderkontor som bland annat erbjuder processtöd för att kvalitetssäkra projektplaner, göra utbetalningsansökningar och slutrapportera. Vi informerar också gärna om de möjligheter som finns inom lokalt ledd utveckling genom leadermetoden.

Stadgar: Ladda ner

Medlemskap

Vill du bli medlem i föreningen och främja utvecklingen i Leaderområdet Söderslätt? Vellinge, Svedala, Trelleborg, Malmö och Skurups kommuner ingår i detta området där du måste bo eller verka.

Medlemskapet är kostnadsfritt. Ansökan om medlemskap ska ske skriftligen och prövas och beviljas av styrelsen. För mer information, kontakta kansliet.

Leader Söderslätts verksamhetsområde

Protokoll och stämmohandlingar

Protokoll Föreningsstämma 18 april 2023 (Ladda ner)